مقالات آموزشی

چطور موبایل را دایورت کنیم؟

چطوری موبایل را دایورت کنیم

دایورت یا انتقال تماس‌

اگه می خواهید بدونید چطور موبایل را دایورت کنیم، اول بیاید بهتون بگیم دایورت چی هست؟ به عبارت دقیق‌، دایورت یعنی امکان انتقال تماس‌ها از یک شماره تلفن به شماره تلفن دیگه.

گاهی وقتا بنا بر دلایل شخصی یا شغلی، یا به هر دلیل دیگه نمی خواهید شخصا به تماس ها پاسخ بدید؛ مثل زمانی که خسته اید و نیاز به استراحت دارید، یا مرخصی هستید و می‌خواهید تماس‌هاتون به یه شماره دیگه هدایت بشه. در این حالت انتقال مکالمه گزینه مناسبی برای مدیریت زمان و آسایش شما خواهد بود.

چطور موبایل را دایورت کنیم؟

انتقال مکالمه رو به روش های متعددی می تونیم در گوشی فعال کنیم . ما توی این مقاله قصد داریم دو روش بسیار کاربردی را به شما کابران عزیز جرون موبایل بندرعباس آموزش بدیم.

روش اول

دایورت موبایل با کد دستوری

اگه می‌خواهید مکالمه ها رو در شرایط خاصی(اشغال خط، خاموش بودن گوشی، در دسترس نبودن و…) به یه شماره مشخص هدایت کنید، به کمک کدهای دستوری یا USLD می تونید به راحتی این کار رو انجام بدید.

با شماره گیری کدهایی که در ذیل آموزش دادیم، می‌تونید تماس‌هاتون رو به شماره‌ مورد نظرتون انتقال بدید. برای شرایط مختلف کدهای خاصی تعریف شده که در ادامه می بینیم.

نکته مهم: هر کدام از ترفندهای زیر که خواستید به کار ببندین، یادتون باشه که شماره تلفن مورد نظر را کامل به همراه صفر و پیش شماره وارد کنید، به این شکل: 09171234567

مراحل این روش:

🔹ابتدا وارد صفحه شماره گیری گوشی بشید‌؛ 

🔹بعدش کد دستوری رو همراه شماره مورد نظرتون شماره‌گیری کنید؛ 

🔹در آخر دکمه سبز رنگ تماس رو فشار بدید.

کدهای دستوری:

🔸برای دایورت از یک شماره به شماره دیگر:

“ستاره 21 ستاره، شماره موردنظر، مربع”.

🔸براى دايورت كردن در هنگام مشغولى:

“ستاره 61 ستاره، شماره مورد نظر، مربع” .

🔸براى دايورت كردن در هنگام در دسترس نبودن:

انتقال مکالمه برای زمانی که تلفن خاموشه یا آنتن ندارین، به کمک کد دستوری “ستاره 67 ستاره، شماره مورد نظر، مربع” فعال میشه.

🔸براى لغو دايورت:

با استفاده از کد دستوری “مربع 21 مربع” دیگه گوشی شما به هیچ یک از شماره هایی که از قبل انتخاب کرده بودین دایورت نخواهد بود و کلا لغو دایورت میشه.

انتقال مکالمه به کمک کدهای دستوری یا usld را یاد گرفتیم. دیدیم که با شماره گیری کد های دستوری به راحتی قابلیت انتقال تماس برامون فعال میشه.

حالا در گام بعدی، به تماس های دریافتی پاسخ ندهید. با پاسخ ندادن به تماس هایی که به حالت دایورت فعال کردید، پس از چند ثانیه زنگ خوردن، تلفن‌همراه شما به خودش می‌گه: “آهان، فهمیدم. تماس‌ها رو باید به شماره جدید انتقال بدم!”

روش دوم

دایورت و انتقال تماس از طریق تنظیمات گوشی

گام اول: وارد تنظیمات تلفن شوید

اولین کاری که باید بکنید، اینه که تلفن همراهتون رو باز کنید و به تنظیمات برید. آیکون تنظیمات معمولا شبیه چرخ دنده است.

گام دوم: گزینه “تنظیمات تماس” رو پیدا کنید

بروید توی تنظیمات و گزینه‌ی “تنظیمات تماس” رو پیدا کنید. انگار داریم به کمک یک نقشه‌ی گنج یابی شما رو راهنمایی می‌کنیم!

گام سوم: وارد “انتقال تماس” بشید

وقتی داخل “تنظیمات تماس” هستید، به دنبال گزینه‌ی “انتقال تماس” بگردید. توی ای قسمت می تونید سرنوشت تماس‌هاتون رو به دست بگیرید!

گام چهارم: انتخاب “همیشه انتقال دهید”

با انتخاب این گزینه همیشه تماس‌هاتون به جای دیگه‌ای منتقل می شن.

گام پنجم: شماره‌ی مد نظر رو وارد کنید

حالا باید شماره‌ای که می‌خواید تماس‌هاتون به اون منتقل بشه رو وارد کنید. مهمه که کد کشور و کد منطقه هم درست باشه.

گام ششم: روشنش کنید

دکمه‌ی روشن و خاموش رو فشار بدید، و اوکی! حالا انتقال تماس‌ها فعال شده. تماس‌هاتون رو می‌تونید به شماره‌ای که انتخاب کردید هدایت کنید. حالا دیگه خیالتون راحته که تماس‌های مهم رو از دست نمیدین.

کلام آخر

با این ترفندها می‌تونید به راحتی تماس‌هاتون رو به شماره دیگه انتقال بدید و به این ترتیب تماس های مهم رو از دست ندین. هر وقت به این قابلیت نیاز داشتین می تونید اون رو در گوشی تون فعال کنید.

حالا که یاد گرفتیم چطور موبایل را دایورت کنیم، یادمون باشه احترام به حریم خصوصی دیگران رو فراموش نکنیم! کاربرد این قابلیت جوری باشه که هم برای خودمون مفید باشه و هم اینکه برای برای دیگران موجب مزاحمت، دردسر و سلب آسایش نباشه.

چه طوری موبایل را دایورت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *