تولد رباتهای کوچک
اولین ایده Astro Bot از علاقهی تیم Asobi به آزمایش با کنترلر DualShock 4 و دوربین PS4 شکل گرفت. آنها دمویی با عنوان موقت “مردان کوچک واقعیت افزوده (AR)” ساختند. شخصیتهای اصلی ابتدا رباتهای کوچکی بودند که میتوانستید با آنها روی زمین اتاق نشیمن تعامل داشته باشید.
دوسِت میگوید: «این واقعاً نقطه شروع بود. در آن زمان هیچ هنری نداشتیم، بنابراین از اشکال اولیه برای پروتوتایپها استفاده کردیم. شخصیتها رباتهایی بودند که از استوانههایی با چشمهای کوچک ساخته شده بودند. نهایتاً آنها را به AR Bots تغییر نام دادیم.
ما با هنرمندان کار کردیم تا این شخصیتها را زنده کنیم، اما فقط پنج ماه وقت داشتیم تا دمو را در Playroom پیادهسازی کنیم. بنابراین، برای اینکه در مدت زمان کوتاه آنها را علمی-تخیلی جلوه دهیم، از سبک رباتیک سونی استفاده کردیم. اما همچنین مهم بود که این رباتها دوستداشتنی باشند، به همین دلیل به آنها چشمهای بزرگ و جذاب دادیم و آنها را مثل کودکان کوچک راهرفتن طراحی کردیم، به طوری که انگار رباتهای بچهای بودند.»
از AR Bots به Astro Bot
با تکامل AR Bots به Playroom VR، Astro Bot پدیدار شد و نیاز به شخصیتی محوری برای کنترل در یک نمونه اولیه پلتفرمر VR داشت که در نهایت به بازی کوچک Robots Rescue تبدیل شد.
دوسِت توضیح میدهد: «ما او را بهطور داخلی کاپیتان Astro صدا میکردیم. به او یک لباس آبی پلیاستیشن دادیم و قطعات بیشتری به او اضافه کردیم تا از محیط برجستهتر باشد. همچنین او قابلیت معلق شدن و دستانی داشت که میتوانست اشیا را بگیرد.»
بازی روبات کوچک Rescue Mission
او باید در VR حس واقعی بودن میداشت. ما به او مثل یک محصول واقعی رباتیک نگاه کردیم – شخصیتی که میتوان قطعاتش را جدا کرد و فهمید که چگونه مفاصلش به هم متصل شدهاند.
تا سال ۲۰۱۸ و بازی تکنفرهی PS VR، Astro Bot Rescue Mission، بود که Astro رسماً نام خودش را گرفت. برای این بازی از استعدادهای هنری و انیمیشنی تیمهای دیگر، از جمله Gravity Rush و The Last Guardian نیز استفاده شد.
جزئیات دقیق
طراحی Astro برای ماجراجویی انفرادی در Astro Bot Rescue Mission نیاز به تغییرات بصری و گیمپلی داشت. او به خاطر طراحی کلاسیک پلتفرمر – مرکز ثقل پایین و بدنی جمع و جور – از چندین ویژگی جزئی بهرهمند شد که برخی از آنها در Astro Bot بیشتر متمایز شدند:
- چشمها: چشمهای LED آبی Astro کلید اصلی بیان احساسات او هستند. این چشمها تغییر شکل میدهند تا انواع مختلفی از احساسات را منتقل کنند.
- جتپک: «در طراحی اولیه، هر بار که Astro معلق میشد، دو بال کوچک از پشت او بیرون میآمدند تا او را نگه دارند. اینها جزئیاتی بودند که شاید به چشم نیایند، اما ما میخواستیم منطقی برای این عملکرد ایجاد کنیم.»
- کلاه براق: صفحهای که روی سر Astro قرار دارد، قدرت PS5 را به شکلی ظریف به نمایش میگذارد. در طول سفرهایش، محیطهای بازی مانند جنگلها و اقیانوسها روی این صفحه نقرهای منعکس میشوند.
- صدای رباتیک: صدای شیرین و زیر Astro به نظر طبیعی میآید، اما فکر زیادی برای آن صرف شده است. صداهای او ترکیبی از انگلیسی، ژاپنی و کلمات جهانی هستند که به شکل صداهای رباتیک پرداخته شدهاند.
گسترش دنیای Astro
عناصر مختلف طراحی بازی روبات کوچک ، مانند صفحه منعکسکننده سر او، نشاندهنده رشد او در طول سالها هستند. اکنون، با پشتیبانی از PS5، دنیای Astro با جزییات بیشتر و کیفیت بالا در تلویزیونهای ۴K، او و همراهانش بیشتر به چشم میآیند.
رباتهای VIP و شخصیتهای محبوب پلیاستیشن رباتهای VIP و شخصیتهای مهمان بازی که نسخههای رباتیک از شخصیتهای محبوب پلیاستیشن هستند، طرفداران را با خوشحالی شگفتزده کردند.